اینترنت بیسیم در چالوس و نوشهر

ضمن عرض سلام ، در خدمت شما هستیم با بحت اینترنت بیسیم رایانت و نحوه استفاده از آن و قرار است همه جوانب این موضوع را مورد بحث قرار دهیم تا کاملا برای شما کاربران گرامی قابل فهم باشد.

همانطوری که میدانید شهرهای چالوس و نوشهر یکی از مناطق سرسبر و زیبای استان مازندران میباشد ،و با توجه به گسترش ویلاها و وجود توریست ها در این منطقه و عدم امکانات ارتباطی اینترنت بیسیم رایانت یکی از راههای ارتباطی با دنیای اینترنت میباشد.

اینترنت بیسیم رایانت

با اینترنت بیسیم رایانت چقدر آشنایی دارید؟

همانطوری که میدانید برای دسترسی به اینترنت از سه راه میتوانید به اینترنت دسترسی پیدا کنیم راه اول ارتباط از طریق خط تلفن که این بستر سیم مسی میباشد راه دوم ارتباط از طریق فیبر نوری که با توجه به امکانات کم و هزینه زیاد در همه جا قابل دسترسی نیست

راه سوم دسترسی به اینترنت از طربق امواج میباشد یا همان بستر بیسیم رایانت که این راه سریعترین و راحترین راه برای دسترسی به اینترنت میباشد.

اینترنت بیسیم رایانت

بررسی اینترنت بیسیم و مقایسه آن با سرویس های دیگر

اینترنت بیسیم ثابت رایانت با اتصالات متداول مانند DSL و فیبر، متفاوت است. سیگنال اینترنت را به جای استفاده از کابل، از طریق امواج رادیویی که توسط یک ایستگاه پایه منتقل میشود، به خانه شما می آورد. هنگامی که اینترنت بی سیم ثابت را انتخاب می کنید، ارائه دهنده اینترنت پرسرعت یک گیرنده را در خانه شما نصب می کند.

با نزدیک ترین ایستگاه پایه بی سیم ارتباط برقرار میکند و از طریق کابل حامل سیگنال پهنای باند، از گیرنده روتر خانه شما به وب دسترسی ایجاد می کند. اینترنت پرسرعت بیسیم ثابت عمدتاً در مناطق روستایی و مناطق با محدودیت های مخابراتی مورد استفاده قرار می

که تنظیم زیر ساخت ها برای خدمات پهنای باند اختصاصی مانند DSL بسیار گران تمام می شود.حمل و کارگذاری کابل ها در زمین و گرفتن مجوزهای لازم برای انجام این کار، گران تمام می شود.

بنابراین برای ارائه دهندگان خدمات اینترنتی منطقی نیست که از این راه در مناطقی با جمعیت کم و یا مکانی که تعداد مشترکان به حد نصاب نخواهد رسید، این هزینه ها را تامین کنند.

مزایای استفاده از اینترنت بیسیم ثابت

مانند بسیاری از موارد، اینترنت بیسیم رایانت یا بیسیم ثابت نیز مزایا و معایبی دارد. ابتدا در مورد مزایا صحبت خواهیم کرد. تنظیم تجهیزات مورد نیاز برای اینترنت بی سیم ثابت به نسبت سایر سرویس های پهنای باند آسان تر است زیرا به کابل های فیزیکی و زحمتی که دارند، نیازی نیست.

همچنین ارائه دهندگان اینترنت معمولاً داده هایی را که در سرویس های اینترنتی تلفن همراه است، تنظیم نمی کنند.علاوه بر این، این فناوری سرعت بارگیری بالایی را ارائه می دهد که نسبت به سرعتی که می توانید از سایر روش ها نظیر  اینترنت ADSL دریافت کنید، سریع تر است.

معایب اینترنت بیسیم

مشکل اینترنت بیسیم رایانت این است که اتصال آن همیشه پایدار نیست. باران، مه و سایر شرایط آب و هوایی می تواند بر قدرت آن تاثیر بگذارد. همچنین باید بین گیرنده در خانه شما و ایستگاه پایه بی سیم یک خط دید وجود داشته باشد..

موانعی مانند درختان و تپه ها می توانند بر کیفیت خدمات تاثیر بگذارند و حتی می توانند از راه اندازی آن جلوگیری کنند مشکل قیمت نیز وجود دارد. اینترنت بیسیم ثابت معمولا گران تر از سایر اشکال پهنای باند هستند.

برای افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که خدمات پهنای باند ثابت دردسترسشان نیست اینترنت ماهواره ای می تواند گزینه دیگری باشد. اگر چه به یک دیش نیاز دارد و بدون استفاده از تلفن یا یک خط کابل امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت را در اختیار شما قرار می دهد، اما ماهواره از جهات مختلف با بی سیم ثابت متفاوت است.

 

فهرست